ענפים משתלבים - אודותינו - יואב אורי :

יואב אורי – עו"ס קליני ופסיכותרפיסט

M.S.W. קליני  אוניברסיטת בר-אילן

נשוי ואב לשתי בנות.

בעל ניסיון של 15 שנים בארבעה מישורים עיקריים:

     1.   טיפול רגשי בילדים, בני נוער ומבוגרים.

     2.   הנחיית קבוצות של ילדים, בני נוער ומבוגרים.

     3.   ניהול תוכניות שילוב בגנים ובתי ספר.

     4.   הדרכת הורים.

* טיפול באמצעות ספורט וסרטים : (לחץ כאן)

טיפול רגשי

אני נותן מקום לדרך המחשבה הייחודית ולתחומי העניין של כל אחד. אני מאמין יותר  ב"איך" ופחות ב"מה". יותר חשוב בעיני איזה קשר יוצרים, האמון שנבנה מאפשר להגיע לעומקים ולחולל שינויים. בעייני אפשר להגיע לכל דבר דרך כל דבר. כך למשל אפשר לעשות עבודה טיפולית דרך סיפור שכותב המטופל, דרך קומיקס, דרך טיול משותף, בנייה בלגו, ספורט וכו'.

1. קטנטנים וילדים:

עבודה על דימוי עצמי, תחושת ערך ומקום בעולם.

עבודה על מיומנויות ספציפיות כמו: היכולת להשתתף במשחק גם אם לא מנצחים ולא להימנע. היכולת להתגמש, היכולת לראות את האחר. הטיפול נעשה דרך פעילויות מובנות וזורמות תוך מתן כבוד לילד, להסתכלות שלו על העולם ולתחומי העניין שלו.

מקום לתכנים שהם מביאים מהגנים ובתי הספר.

אפשרות לעבודה על פי תוכנית ויעדים מובנים.

2. בני נוער:

עבודה על דימוי עצמי, תחושת ערך ומקום בעולם.

שילוב של עבודה מובנית וזורמת. עבודה על מאפייני הגיל: תלות מול עצמאות, קשר עם קבוצת השווים, קשר עם ההורים, יצירת קשרים עם חברים. היכולת להיות מקובל ולהתאים את עצמך יחד עם היכולת לשמור על האופי הייחודי לך ועל רצונותיך. התמודדות עם השינויים הפיזיולוגיים והרגשיים. אפשרות לעבודה על פי תוכנית ויעדים מובנים. התייחסות לקשרים שבינו לבינה ועל הדרכים המתאימות והלגיטימיות ליצירת קשרים. מקום לתכנים, שאלות ולבטים שהם מביאים מבית הספר.

3. מבוגרים:

עבודה על דימוי עצמי, תחושת ערך ומקום בעולם.

שילוב של עבודה מובנית וזורמת.

עבודה ממוקדת לגבי מציאת עבודה ושימורה, היכרויות וזוגיות. לימודים.

אפשרות לעבודה על פי תוכנית ויעדים מובנים.

ניהול תוכניות שילוב:

ניהול תוכניות השילוב בגנים ובתי ספר מיועד לילדים ונערים הזקוקים לליווי טיפולי במשך שעות היום בגנים ובתי הספר. העבודה שלי מתחילה מפגישת המשפחה והילד, איתור של מלווים המתאימים לו, הדרכה למלווים למשפחה ולצוות החינוכי ובניית תוכנית כוללת למשך שנת הלימוד המתמקדת ביעדים גלובאליים שנתיים המחולקים ליעדים מובנים קטנים. הרעיון הוא לבנות תוכנית שנתית באמצעותה יתקדם הילד צעד אחר צעד תוך כדי שיפור יכולותיו במישורים השונים. בכל יום ממלאים המלווים דף משוב יומי אשר מפרט את ההתקדמות בתחומים השונים ונמסר לי ולמשפחה. במשך השנה נערכות פגישות מסודרות עם הצוות החינוכי והמשפחה. התוכנית מתחדשת תוך כדי בהתאם לצרכי הילד ולמציאות בשטח.

פגישות עם המלווים נערכות באופן שוטף לאורך כל השנה, אחת לשבוע, שבועיים על פי הצורך.

חשוב לציין שהשילוב נעשה תוך שיתוף פעולה מלא עם צוות הגן או בית הספר ומתוך כבוד רב למשפחה ובעיקר לילד, לנקודת המבט שלו, לרצונותיו ולתחומי העניין שלו.